NOTIS MAKLUMAN
Prosedur baru bagi Majikan yang ingin melakukan pengemaskinian maklumat majikan/wakil majikan sedia ada dalam sistem Jabatan Imigresen:
Langkah 1: Majikan perlu memuat turun Borang Permohonan dan Senarai Semak Kemas Kini Maklumat Majikan/Wakil Majikan (SISTEM myIMMs) di bahagian ‘Download & Tutorial’.
Langkah 2: Majikan perlu mengemukakan terus borang yang lengkap ke Bahagian Pengurusan Pekerja Asing, Kementerian Dalam Negeri atau melalui Pejabat Imigresen Negeri untuk diproses.
Majikan tidak lagi perlu hadir ke pejabat FWCMS bagi tujuan semakan dan kemas kini maklumat di dalam myIMMs. Prosedur baru ini berkuatkuasa SERTA MERTA mulai 2 Januari 2020.
ANNOUNCEMENT
New procedure for employers who wishes to update new and existing employer/person-in-charge details in the Immigration System:
Step 1: Download the Checklist and Application Form (SISTEM myIMMs) from the ‘Downloads & Tutorials’.
Step 2: Submit the completed form to Bahagian Pengurusan Pekerja Asing, Ministry of Home Affairsor through State Immigration Office for processing.
Employers are no longer required to visit FWCMS office for employer update activities. This new procedure is effective January 2nd, 2020.